Mä oon inhottavassa tilanteessa töissä... Miten sen nyt sanois... Oon tavallaan kahden tulen välissä...

Työpaikallani kolme vakituista työntekijää (sanotaan nyt vaikka Henna, Emma ja Kaija. Emma ja Henna ovat hyvää pataa keskenään) ovat jakautunut suunnilleen kaksi vastaan yksi. Naamatusten kaikki tulee hyvin toimeen keskenään, mutta ollessani töissä Kaijan kanssa, hän sättii Emmaa ja Hennaa, ja toisin päin.

Pidän itseäni melkoisena luovija-persoonana, mutta on vaikeaa olla täysin puolueeton tuollaisessa tilanteessa. Itse olen ollut kyseisessä firmassa nyt vasta reilun kuukauden töissä, enkä osaa vielä sanoa kenestäkään työtoveristani sen kummempaa sillä en tunne heitä. Tulen omasta mielestäni jokaisen kanssa hyvin toimeen, joten olo on hyvin kiusallinen, kun esim.Kaija motkottaa Emman tekemistä asioista, jotka ei välttämättä edes ole motkottamisen arvoisia. Vielä hankalammaksi asian tekee se, kun olen siis kesälomasijaisena, ja totuin työskentelemään Hennan ja Emman kanssa (ja heidän tavallaan) Kaijan ollessa ensimmäisenä lomalla. Omaksuin siis tietyn tyylin tehdä asiat. Kaijalla on tottakai täysin erilainen tyyli, ja olen nyt siis vähän pihalla, että mikä on oikea ja mikä niin sanotusti "väärä" tapa.

Olen kuitenkin päättänyt antaa asioiden mennä toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos. Olenhan vain enää n.kuukauden kyseisessä toimipisteessä töissä. Siinäkin on kyllä yksi mutta: Kaija on (ehkä) jäämässä keväällä eläkkeelle, ja minä tarvitsen töitä. Kiskan tätin homma on minulle varsinainen unelmatyö, lukuunottamatta sitä, että se on seisomatyö. Koska kyseinen kioski on mulle tuttu, olisi helppoa hakea sieltä paikkaa. Emma ja Henna ovat kuitenkin sen verran tiivis kaksikko, että "mahtuisinko" sinne kolmanneksi vai saisinko ns. Kaijan paikan...? Tunnustelen nyt tilannetta, ja katson keväällä uudelleen.

Tänään menen toiselle kioskille töihin. Jännättää, kun olen ollut vain tuolla yhdellä. Onneksi kaikissa R-kioskeissa (tulipa paljastettua nyt sekin, mutta helppohan se olisi ollut päätellä, kun ei täällä Suomessa kovin montaa eri kioski-ketjua ole) perusasiat menee hyvin samalla tavalla, ja työntekijät tekevät kaikki samat asiat samalla tavalla toimipisteestä huolimatta. Tietysti pieniä kioskikohtaisia eroja on, mutta perusasiat siis ovat samat. Kolmen maissa alkaisi työvuoro, mutta menen jo vähän aikaisemmin, jotta ehdin käydä kunnolla kioskikohtaiset asiat läpi aamuvuorolaisen kanssa.

Kulta on ralleissa vanhempiensa ja veljensä kanssa. Tavan rallikansaa koko porukka. Minä vaan en jaksa kiinnostua tuosta lajista... Tavallaan olen onnellinen, että sain työstä hyvän syyn kieltäytyä ralliin lähdöstä. Ainiin, ja viitatakseni aiempaan kirjoitukseeni, tai tarkemmin sanottuna itseasiassa siellä olleeseen kuvaan, löysin lisää kaiken maailman autonäyttelyistä (American car show ja cruisingit) otettuja kuvia, joissa ei todellakaan ole kuvattu autoa!!! Ja vielä se kehtaa väittää muuta! :D

Saa nähdä millaista videomateriaalia se sieltä tän päiväisistä ralleista tuo mukanaan! ;) "No en mä voinu mitään että se täti tuli just tisseineen siihen eteen kun yritin autoja kuvata." :D

Miehet.........