Kävin tänään ystäväni kanssa Jyskissä ostamassa sellasia puisia dilemmoja. Muuten ihan kivoja, mutta yhtä niistä en osannut tehdä. :S Siinä piti saada palikat ensin ulos sellaisesta laatikosta, ja sitten ne samaiset palikat samalla tavalla sinne laatikkoon. Muuten ihan hyvä, mutta jo niiden ulossaaminen oli niin vaikeaa, että takaisinlaitto sai minut miettimään, kuinkahan tollaiset puupalikat lämmittäisivät jos ne tuikkaisi tuleen, tai kuinkakohan kauas ne lentäisi jos heittäisin....? Ystäväni mies oli kokeillut leivänpaahtimen heittoa. Heillä on jo vanha leivänpaahdin, mutta toimiva kuitenkin. Ystäväni oli sitten nostanut sen eteiseen, että pitää ravistaa siitä muruset pihalle. No hänen miehensä oli sitten kuvitellut, että se odotti siinä roskiin menoa, ja viskasi sen siitä sitten pihan perälle. :) Ystäväni oli ostanut uusia paahdettavia kaurasämpylöitä, mutta saanut ikäväkseen todeta, että sinä päivänä niitä ei ainakaan nautittu. :D

On noista ylppäreistä jotain hyötyäkin. :) Mulla katkesi mun veljen exään välit vähän sen jälkeen ku ne erosi viitisen vuotta sitten. Oikeestaan se välien rikkoutuminen ei liittynyt niiden eroon, vaan pidettiin vielä jokusen aikaa yhteyttä. Sitten vaan kerran juopottelureissulla tuli pientä sanomista, ja mun olis pitäny pyytää anteeksi sellaista mikä ei ollu mun vika. ...ja minä en tunnetusti pyydä anteeksi turhaan sellasta, millä ei ole mun kanssa mitään tekemistä. Nyt sitten kutsuin hänet lapsineen ylppäreihin, sillä olenhan niiden kahden ihanaisen lapsen täti. :) No, sen tytär sitte bongasi mun meiliosoitteen siitä kutsusta, ja nyt ollaan mesetelty sen kanssa. :) Tyttö on noin kymmenvuotias. :) Tämä tytär sitten antoi äitinsä osoitteen mulle, ja näyttää siltä, että aika on parantanut haavat. Vaikka en niinkään kannata ns.kasvotonta keskustelua, mesen kautta on hyvä aloittaa pikkuhiljaa pitkästä aikaa.

Ainii, mulla on muutes taas hyviä uutisia! Mä pääsin liiketalouden pääsykokeisiin! :) Tosin, pääsykoemateriaali on melkoisen perseestä, elikkäs pyllystä, mut mä nyt yritän edes kerran lukaista sen läpi, etten nyt oo sitte aivan täysin pihalla. Tiedän edes vähän, mihin kysymykset liittyy... ;) Ikävää vaan, että pääsykoemateriaali on pelkästään verkossa... Ja ei millään jaksais tän masiinan kautta käydä lukee... Kaiken lisäksi toinen teksti on englanniksi, eli olis hyvä, jos paperille vois kääntää niitä sanoja. Siihen kouluun jos pääsen, ni oon kyl paras. :D

Voisin vaikka nyt vähän käydä vilkaisemassa sitä materiaalia. Oon käyny siellä sivuilla kattelemassa, mut ku en ollu varma pääsenkö pääsykokeisiin, ni en alkanu stressaamaan niillä teksteillä. :) Terppa, myöhemmin lisää. :)

edit: Joo, sopipas muutes hyvin toi otsikko... :D